josefinedahlstedt

wiheeej!

2009-12-21 @ 20:24:55

viken dag!
en skön sovmorgon såhär första dagen på julovet egentligen. sen så duktig som jag här fixa jag i rummet ochså.
vid etyp kvart i ett, ' jag är vid kyrkan nu igen, där jag gick av förra gången oxå' det var från anna...  precis som jag gick ut i snön med fabbe för att möta henne möter jag marcus! jag och marcus går mot dom fula gula höghusen dit anna nu hade kommit, fråga mig inte hur. men tillslut så såg vi en lite flicka gå i sin ensamhet med en röd jacka och sin vanlig mössa som vi kände igen. tillsammans gick vi tillbaka till mitt hus d vi snabbt gjorde oss redo för pulkarace!
fram med pulkorna och anna hade tillochmed med sig en egen gummibit x)
väl uppe vid den stora backen så 'åkte' vi snabbt nerför, uppför gick det lite trögare...
ja, vi gjorde väl alla möjliga sätt att ta oss nerför på. ånga utav våra försök misslyckades med en gång lyckades vi ta oss nerför hela backen med alla tre på en och samma gummipulka Y
efter två timmars pulkaåkning vandra vi hem till mig., jag och anna visa våra mvg-kunskaper i hemkunskap och lagade till en riktigt delikat lunch; köttbullar och makaroner! och för att göra hela dan ännu bättre käka vi även en mumsig kladdkaka :D
när vi satt vi bordet och hade ätit upp all kladdkaka kom anna på att hon skulle cheka när hennes bussar gick. hon inser då att det är sex minuter kvar till den lämnar söder tull! vi slänger på oss skor och allt snabbt, både jag och marcus vandrade ut i bara långkalsonger. påvägen ner möter vi mamma och pappa i bilen och pappa skjusr ner oss den korta biten, anna hoppar ut och jag pappa och marcus åker tillbaka.
när jag sedan börjar packa väskan med träningskläder så ringer mobilen, det är anna. hennes buss hade inte stannat och plockat upp henne. så hon åkte ner till söder tull och fick ta bussen som gick en timme senare... stackarn!
men pappa, jag och marcus gick iaf upp till tränigen. och gud va seg jag va idag, gick inte alls bra att träna, men lite fick jag nog utav det iaf! det va kul och det är ju alltid bra ;D
sen blev det massa snack med karin i duschen och vi blev lite depp när inte bastun var påsatt, men vi sega massa för att både min pappa och karins mamma satt i möte. karin va tvungen att vänta för att slippa att gå hem och då tänkte jag att jag ändå inte hade något bättre för mig så jag kunde lika gärna vänta på min fader då oxå!
just nu händer inte alls mycket, jag sitter vid datan har precis käkat och njuter av jullovet!

men nu ska jag slänga upp lite härliga bilder från dagen. så att ni lättare kan få förståelse för hur bra det va! :D


två snöiga tjejoor!

två snöigare tjejoor efter ett misslyckande försök att å
ka tre på samma 'pulka'


anna & marcus, taggade till tusen för att åka ner i världens fart!

HOPPAS ERAT LIV ÄR LIKA UNDERBART SOM MITT!
PUSSY!!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: macckää

haha' hopp inga bilder på mej' tur det :s ..-.-

2009-12-21 @ 20:28:32

Postat av: FRIDAHCHARLOTTA

**



absolut, kul att du är med :)

2009-12-21 @ 20:50:17
URL: http://fridahcharlotta.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback