josefinedahlstedt

grisar är vi allihopa

2010-01-06 @ 20:01:30












halloj!
idag, sista dagen på lovet har varit fantastisk.
jag vakna upp i ett garage med toppenbrudarna anna, karin & amanda.
upp & hoppa och käka tysk(?) fruksot med familjen wehlin. det var smarrigt.
då var vi nu alltså redo för pulkaåkning och mja, vi var kanske inte skitsmidiga när vi åkte, men nåra smällar mot stäjrten är väl sånt man får räkna med när man åker pulka.
så karin fick bajsont i stjärten, vi andra fick nog lite med skitont. menmmen vi lever fortfarande iaf, det är ju en bra sak!
nåra hopp, ramlingar och skratt senare så kände vi att vi var klara med pulkåkningen och vandrade hem till kompassgatan igen.
där vi till en början spelade väldigt vackert på piano och jag kan nu TVÅ låtar,- alla barn i bullerbyn (som jag kunde innan) och sen lärde även amanda mig blinka lilla stjärna. så nu skulle man kunna säja att jag är lika bra som robert wells.
korvgrillning i kaminen och fina korvbröd fick bli våran lunch. när båda korvarna var slukade sp stod mamma utanför och det var bara att packa ihop sakerna och säja adjö till anna.
mamma släppte av karin & amanda vid resecentrum och sen vidare till vårat gula radhus.
så fort jag kommit innanför dörren hör jag med pappa om han ska med ut och åka lite längd och självklart ställer han upp på det. dra på sig massa varma kläder och sen in i bilen och ut mot klinga.
väl ute vid klinga var det ganska mörkt och det blev bara mörkare och mörkare så vi hann bara ett varv.
det var sjukt segt och jobbigt men nu känns det bra att det är gjort iaf.
så nu har jag smetat på lite rosa nagellack på mina naglar och ser på paradise hotel-avsnitt på datorn.
sen blir det väl att gå och lägga sig tidigt eftersom att det är skola imorgon, jippie- så taggad!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback